از سرکه وردا 3 لیتری برای تمیز کردن دیوارهای خانه استفاده نمایید

برای تعیین اینکه آیا سرکه وردا 3 لیتری واقعاً می تواند به کنترل قند خون کمک کند، به ویژه در بیماران دیابتی، آزمایشات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

فعالیت ضد میکروبی
سرکه رقیق شده (محلول اسید استیک 2 درصد در pH 2) می تواند به طور موثر عفونت های گوش، از جمله اوتیت خارجی، اوتیت میانی و میرنژیت دانه ای را درمان کند.

باکتریایی
سرکه در مهار رشد استافیلوکوکوس اورئوس و سودوموناس آئروژینوزا بر روی زخم ها به عنوان محلول پاک کننده سطح کمی موثر است.

با این حال، بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که از سرکه برای تمیز کردن زخم استفاده نکنید، زیرا محلول اسیدی ممکن است بیشتر از اینکه به بافت آسیب‌دیده آسیب برساند، آسیب برساند.

در زمینه از بین بردن میکروب ها، سرکه ممکن است برای تمیز کردن سبزیجات قبل از تهیه غذا مفید باشد.

سرکه

سرکه در مکان های دورافتاده و با منبع ضعیف به عنوان مکانیزمی برای غربالگری زنان از نظر عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) استفاده می شود.
هنگامی که اسید استیک موجود در سرکه با ضایعات ویروسی مرتبط با HPV تماس پیدا می کند، آنها را تغییر می دهد و به ماماها اجازه می دهد تا عفونت را با حساسیت 77 درصد تشخیص دهند.

یک مطالعه اولیه نشان می‌دهد که برداشت موضعی به‌علاوه استفاده کوتاه از اسید استیک 99 درصد با خنثی‌سازی سریع با آب استریل تحت بی‌حسی موضعی در درمان زگیل‌های تناسلی متعدد در زنان با نرخ قابل قبول عود 13.3 درصد مؤثر بود.

این درمان ها در مکان های دور با دسترسی ضعیف به مراقبت های بهداشتی معمولی استفاده می شود.

درمان‌های بهتر و مطمئن‌تر در مراکز پزشکی در سراسر آمریکای شمالی، اروپا و بسیاری از نقاط دیگر جهان در دسترس هستند. تحت هیچ شرایطی اقدام به درمان زگیل تناسلی با سرکه نکنید.

برخی افراد از سرکه برای سرکوب شپش، قارچ ناخن و زگیل استفاده می کنند. با این حال، شواهد بسیار کمی از این استفاده ها پشتیبانی می کند و درمان های موثرتری در دسترس هستند. سعی نکنید این شرایط را با سرکه درمان کنید.