با خوردن شکرپنیر اعجاز قد شما بلد می شود

شکر پنیر از سال 1960 تولید شده است. در ابتدا به آن شیرینی پنیر می گفتند. بعد از شروع به فروش در مکان های توریستی، تبدیل به آب نباتی شد که به آب نبات مولانا شهرت پیدا کرد.

شکرپنیر اعجاز به خارج از کشور نیز صادرات دارد. بیشتر به نیجریه، روسیه و کشورهای عربی و آمریکا صادر می شود.

تنها با افزودن شکر، نمک لیمو و آب بدون هیچ گونه افزودنی در تولید آن تولید می شود. هیچ افزودنی دیگری وجود ندارد. این شیرینی است که همه می توانند با خیال راحت مصرف کنند.»

مانند تمام آب نبات ها، شیرینی مولانا با شکر دانه ریز و آب شروع می شود، ترفند این است که آب روی شکر را می پوشاند.

در غیر این صورت نمی توان به قوام دلخواه رسید و طعم دلخواه را به دست نمی آورد.آب و شکر را مرتباً در دمای 100 درجه مخلوط کرده و به قوام خاصی می رسند و با اضافه کردن نمک لیمو به درجه حرارت، هم زدن به پایان می رسد.

مشخص است که وظیفه نمک لیمو در شکر این است که اجازه دهد شکر تخمیر شود.

شکرپنیر

این مخلوط بسته به شرایط تا حدود 140 درجه حرارت داده می شود، شکر که به 140 درجه می رسد اکنون آماده خنک شدن است، فرآیند خنک سازی روی صفحه ورق سرد انجام می شود، اما آخرین کاری که باید انجام شود فرآیند روغن کاری است.

اگر بشقاب روغن کاری نشود، شکر به صفحه می چسبد، شکری که در مدت زمان کوتاهی خنک شدن یعنی 10 دقیقه باقی می ماند، به دستگاه مخصوص برای فرآیند بلیچینگ برده می شود.

شکر سفید شده به اندازه کافی توسط ماشین بریده می شود و در بسته بندی فروخته می شوند.

آب نبات هایی که دهان شما را شیرین می کنند در کنار چای یکی از پر مصرف ترین غذاها برای پذیرایی از مهمانان هستند.

آب نبات پنیر ارزروم که به آب نبات قونیه مولانا نیز معروف است، نوعی آب نبات است. شما همچنین می توانید این طعم سنتی را داشته باشید که در هر محیطی قابل مصرف است و در خانه طعمی خوش طعم دارد.

با امتیاز سایت Esengida.com می توانید خوشمزه ترین محصولات ارزروم را به آشپزخانه خود بیاورید.