بهاره رهنما در حال خوردن توت خشک اعلا 1401 دستش رو شد

توت سیاه میوه های پرچین به ویژه سرشار از ویتامین هستند و دو برابر بیشتر از سایر انواع توت ها ویتامین E دارند.

علاوه بر این، توت خشک اعلا 1401 سرشار از ویتامین C و پرو ویتامین A و همچنین منیزیم، کلسیم و پتاسیم است. توت تیره همچنین سم زدایی و فشار خون را کاهش می دهد.

توت: توت های بسیار با ارزشی هستند که در اینجا دوست داریم کمی بیشتر به آنها توجه کنیم. در بخش بعدی درباره توت بیشتر بدانید.
توت  غذای فوق العاده با سابقه طولانی درخت توت متعلق به خانواده توت (Moraceae) است و در اصل از آسیا می آید.

شناخته شده ترین گونه های توت توت سیاه (Morus nigra) و توت سفید (Morus alba) هستند. هر دو از آسیا هستند. از سوی دیگر، توت قرمز (Morus rubra)، از آمریکای شمالی می آید.

میوه‌های توت نه‌تنها خوراکی هستند، بلکه دارای انواع ترکیبات تقویت‌کننده سلامتی هستند – بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. در شرایط مساعد خاک، درختان توت می توانند به ارتفاع چندین متر برسند (سفیدها بین 5 تا 8 متر، درختان سیاه تا 10 متر می رسند).

توت سفید را می توان به صورت درختچه نیز پرورش داد. درخت توت یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده در جهان است. نه تنها یونانی ها، بلکه رومی ها نیز از میوه ها قدردانی می کردند. درخت توت در کتاب مقدس ذکر شده است.

توت

پوست درخت یا درختچه به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای است و همانطور که برای همه گیاهان توت معمول است، شیره شیری سفید رنگ هنگامی که چوب آسیب می بیند خارج می شود. شکل برگ از بیضی شکل تا قلبی شکل است و شکل های بسیار متفاوتی می تواند روی یک درخت ایجاد شود.

میوه های شیرین درخت توت کمی شبیه توت سیاه است. با این حال، آنها درازتر هستند و بسته به تنوع اندازه آنها متفاوت است. توت سیاه به طول 2.5 سانتی متر و توت سفید حتی تا 4 سانتی متر رشد می کند. میوه ها بعداً از گل های ماده ایجاد می شوند. در مورد توت سفید، این اتفاق در اوایل ژوئن رخ می دهد، در مورد توت سیاه کمی دیرتر در تابستان.

شایان ذکر است: برگ‌های توت سفید غذای اصلی کرم‌های ابریشم در پرورش کرم ابریشم در تولید ابریشم باکیفیت است.در طب چینی، برگ‌های توت معمولاً از ارزش بالایی برخوردار هستند. درختان توت می توانند صدها سال زندگی کنند.

این درخت میوه اغلب در جنوب اروپا و بیشتر و بیشتر در باغ های خانه ما دیده می شود. در حالی که توت های سفید و قرمز مقاوم هستند، توت سیاه به محافظت بیشتری در زمستان نیاز دارد.

هنگام کاشت در فضای باز یا در سطل، باغداران توصیه می کنند همیشه از آبیاری کافی اطمینان حاصل کرده و کف سوراخ کاشت را با کمپوست بپوشانید. هنگام کشت در وان حتماً باید از توت کوتوله کم رشد استفاده کرد که تنها به حدود 2 متر می رسد.

در اینجا، برای مثال، فرم آویزان کوچک (Morus Alba ‘Pendula’) توصیه می شود. ممکن است 7 سال طول بکشد تا درخت توت واقعاً میوه بدهد.

اما اکنون کمی بیشتر در مورد میوه های خوراکی که طعمی شبیه توت سیاه دارند، اما فقط