در درجه اول آب میوه در اقلام مرتبط با کیفیت و اصالت است

کیفیت و اصالت آب سیب عناصری سالاد کلم و انار و هویج هستند که در درجه اول اهمیت قرار دارند.

اقداماتی مانند رقیق کردن با آب، افزودن قندها یا اسیدهای آلی و جایگزینی یا مخلوط کردن آب میوه با رقمی با ارزش کمتر یا از نظر ارگانولپتیک با کیفیت پایین تر، تقلب اقتصادی است.

آنها می توانند تصویر خود محصول را به خطر بیندازند و همچنین به مصرف کننده و بازار آسیب وارد کنند.

اصالت مواد میوه زمانی به یک مشکل جدی طرز تهیه ترشی لیته گل کلم تبدیل می شود که آب میوه ها و اقلام مرتبط با آن کم یا بسیار گران هستند.

محتوای میوه، ویسکوزیته، رنگ، شاخص قهوه ای شدن و طعم طبیعی برخی از پارامترهای مورد استفاده برای ارزیابی مناسب بودن آب میوه هستند، اما منشاء ماده اولیه (به عنوان مثال، رقم، منشاء جغرافیایی و حالت تولید، مانند ارگانیک) و نوع پردازش (صنعتی یا صنعتی از یک زنجیره تامین کوتاه) می تواند بر انتظارات مصرف کنندگان تأثیر بگذارد و بر نگرش آنها به خرید و مصرف نیز تأثیر بگذارد.

در میان تکنیک‌های تحلیلی مختلف که می‌توانند علل مختلف تقلب را ارزیابی و تشخیص دهند (به عنوان مثال، افزودن یا رقیق‌سازی با آب، افزودن شکر یا مواد اسیدی‌کننده، تقلب آب میوه‌های تازه فشرده با آب میوه غلیظ)، مبتنی بر DNA.

روش‌ها عمدتاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا DNA را می‌توان با کیفیت و کمیت کافی در ماتریس‌های غذایی به شدت فرآوری‌شده بازیابی کرد.

مشخص شده است که روش‌های آب سیب برای اسهال مبتنی بر نشانگر مولکولی در شناسایی چندین محصول مورد استفاده در صنعت مؤثر هستند [5،6،7،8].

برای بسیاری از محصولات با منشاء گیاهی، نه تنها گونه، بلکه رقم آن نیز ضروری است.

این به این دلیل است که در صنعت زنجیره تامین، پارچه کرپ کش قیمت های بازار یک محصول تا حد زیادی به تنوع کشت شده بستگی دارد [9].

  • منابع:
    1. Apple juice evaluation: Qualitative analysis and microsatellite traceability
  • تبلیغات: 
    1. تولید کاشی با طرح چهره سلبریتی ها
    2. مقاله هایی که باعث ثروت مالی می شود
    3. چه چیزی موجب شد تا در مریخ بتوان زندگی کرد؟
    4. مرد قاتل چگونه بچه ها را روی اجاق گاز می کشت؟