دستورالعمل‌های اخلاقی انجمن روان‌شناسی آمریکا برای عطر

اگر چیزی که هنگام استشمام یک عطر مردانه ملایم پیچیده به ذهن می رسد مردانگی یا زنانگی آن باشد و از افراد خواسته شود رنگی را انتخاب کنند که با آن بو مطابقت داشته باشد.

ممکن است رنگی را انتخاب کنند که با جنسیتی که به ذهن می آید مرتبط باشد آبی برای مردانه و صورتی برای زنانه.

این مطالعه بررسی می‌کند که آیا تناظر رنگ و بوی که برای عطر مردانه تلخ خوب رخ می‌دهد برای عطرهایی که به عنوان مردانه و زنانه به بازار عرضه می‌شوند متفاوت است یا خیر.

از آنجایی که عطرهایی که به عنوان مردانه به بازار عرضه می شوند باید مردانگی و عطرهای زنانه را به خاطر بسپارند، انتظار داریم انتخاب رنگ های مربوطه برای رایحه های زنانه و مردانه متفاوت باشد.

علاوه بر این، اگر انتخاب رنگ بر اساس افکار مردانگی و زنانگی باشد، انتظار داریم که انتخاب رنگ ها باید در بین عطرهای زنانه و همچنین در بین عطرهای مردانه مشابه باشد.

از سه عطر ملایم شیرین زنانه و 3 عطر مردانه استفاده شده است. یکی از هر عطر از خانواده عطرهای متفاوتی نسبت به 2 عطر دیگر می آمد.

ما از هر نوع رایحه 1 رایحه از خانواده عطرهای مختلف انتخاب کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که سوژه ها رنگ ها را بر اساس شباهت بوها انتخاب نمی کنند، بلکه بر اساس کل رایحه هستند. مردانگی یا زنانگی عطر.

شصت و سه دانشجوی کارشناسی روانشناسی دانشگاه ایالتی مونتکلر در این مطالعه شرکت کردند. همه برای شرکت در کلاس خود اعتبار اضافی دریافت کردند.

پنجاه و شش شرکت کننده در سنین 18 تا 25 سال بودند. سه نفر در سنین 26 تا 30 سال، 1 بین سنین 31 تا 35 و 3 در سنین بودند 41 سال یا بیشتر.

چهل و یک نفر خود را قفقازی، 2 آفریقایی آمریکایی، 7 نفر اسپانیایی تبار و 11 نفر را سایرین معرفی کردند. هیچ یک از شرکت کنندگان به عطرها یا رایحه ها حساسیت نداشتند.

همه شرکت کنندگان قادر به استشمام عطر تند مردانه بودند. همه شرکت‌کنندگان در این آزمایش و آزمایش‌های بعدی در چارچوب دستورالعمل‌های اخلاقی انجمن روان‌شناسی آمریکا تحت درمان قرار گرفتند و رضایت آگاهانه از همه شرکت‌کنندگان جمع‌آوری شد.

  • منابع: 
    1. Masculinity/Femininity of Fine Fragrances Affects Color–Odor Correspondences
  • تبلیغات: 
    1. از نخود بجای ساچمه تفنگ بادی استفاده کنید!
    2. انسان موفق یک اشتباه را دوبار تکرار نمی کند!
    3. با خرما چسب خانگی بسازید
    4. پارچه برزنتی که جان 150 سرباز را در جنگ نجات داد!