فرش صنعت یزد دارای تمامی رنگ های دنیا می شود

فرش های ساخته شده از الیاف طبیعی سنت دیرینه ای دارند. ظاهر آنها، ویژگی های محصول آنها و آخرین اما نه کم اهمیت تراز محیطی مثبت آنها باعث شده است که حتی امروزه نیز در بین خریداران بسیار محبوب باشند.

در تولید فرش صنعت یزد ما از الیاف طبیعی با منشاء حیوانی مانند پشم و ابریشم و همچنین الیاف گیاهی مانند کنف و سیزال استفاده می شود.

نخ های پشمی بیشترین کاربرد را در ساخت فرش دارند. به دلایل خوب:

الیاف پشم به فضای زندگی راحت کمک می کند.
آنها فوق العاده بادوام هستند.
چربی طبیعی آنها آنها را نسبت به خاک و آب کاملاً غیر حساس می کند.
الیاف پشم اثر ضد الکتریسیته ساکن دارند.
آنها می توانند تا 30 درصد کشیده و منقبض شوند و بنابراین به نقاط فشار حساس نیستند.
آنها دارای یک اثر عایق صدا، عایق حرارت و تنظیم کننده آب و هوای زندگی هستند.
پشم یک ماده خام تجدید پذیر است.
اما همه پشم ها یکسان نیستند: در حالی که به اصطلاح “پشم دباغی” یک محصول ثانویه در تولید چرم است، یعنی فقط پس از مرگ یک حیوان به دست می آید، اصطلاح “پشم جدید” تنها در صورتی به کار می رود که نو است، بلافاصله روی پشم قیچی شده حیوانات زنده است. برای فرش های مارک دار باکیفیت ما فقط از پشم نو با کیفیت بالاتر استفاده می کنیم.

محل زندگی حیوانات نیز خواص پشم را تعیین می کند. پشم کوهستانی به خصوص قوی و مقاوم است، پشم دشت به ویژه نرم در نظر گرفته می شود. بسیاری از فرش های کارخانه ما در نپال از پشم کوهستانی منطقه هیمالیا ساخته می شوند.

فرش

بیشتر پشم دشت های مورد استفاده از نیوزلند می آید، جایی که حیوانات در دشت ها و تپه های سبز در آب و هوای جزیره ای منحصر به فرد چرا می کنند. از ترکیبات پشمی نیز اغلب برای دستیابی به نتایج مطلوب استفاده می شود.

احتیاط: فرش های پشمی تأثیر مثبتی بر آب و هوای زندگی دارند، اما برای اتاق های مرطوب مانند حمام مناسب نیستند. اگر فرش دائماً رطوبت را جذب کند، شروع به بو دادن می کند و به آرامی تجزیه می شود. فرش های پشمی نیز باید از آسیب شب پره محافظت شوند.

قبلاً برای پادشاهان و بزرگان در نظر گرفته شده بود، اما امروزه هنوز هم متعلق به مواد لوکس است: ابریشم طبیعی. ابریشم از پیله پروانه توت به دست می آید.

منشا این حشره چین است. جاده معروف ابریشم از 100 سال قبل از میلاد مسیح شناخته شده بود. با ابریشم چینی معامله شد، ابریشم طبیعی نیز به اروپا رسید.

این محصول طبیعی اصیل نه تنها در ساخت منسوجات مد و منزل مانند کوسن و پرده تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه به دلیل خواص ویژه محصول، به فرش تبدیل می شود.