لامپ اشکی لوستر پارس را می توانید در چاه های فاضلاب نیز کار بگذارید

اکثر تولیدکنندگان روشنایی امروزی، با سیاست های اقتصادی جهانی شدن، بیشتر تولید لامپ خود را در خاور دور انجام می دهند.

لامپ اشکی لوستر پارس فلورسنت به دلیل محتوای جیوه 3-4 میلی گرم، در صورت دفع مستقیم به محیط زیست آسیب می رسانند.

در شرایط فعلی اگر در کشورمان به طور متوسط ​​سالانه دو لامپ فلورسنت برای هر نفر مصرف کنیم، این میزان معادل حدود نیم تن جیوه در سال است که از نظر آلودگی زیست محیطی نمی توان آن را دست کم گرفت.

استفاده گسترده از لامپ های رشته ای و لامپ های فلورسنت در روشنایی، قرار دادن نوری بازتابنده ها، مواد سوکت مکانیکی، بالاست الکتریکی و مدارهای منبع تغذیه و همچنین منبع نور مورد استفاده را به منصه ظهور رسانده است.

بنابراین، نورپردازی به یک “طراحی مهندسی” فراتر از کاربرد صرف تبدیل شده است. در این زمینه، توجه به تأثیر استفاده فشرده از لامپ های سدیم در روشنایی جاده ها و لامپ های متال هالید پرقدرت در روشنایی فضای باز ضروری است.

می توان گفت تا چند سال دیگر در کشور ما لامپ های رشته ای از بازار حذف می شود زیرا از سال 2009 استفاده از لامپ های رشته ای بالای 100 وات در اتحادیه اروپا ممنوع شده و تولید لامپ های رشته ای نیز متوقف می شود.

لامپ

بعد از 2012 از نظر فنی، لامپ های رشته ای از نظر لومن/وات بازده و کارایی بسیار پایینی دارند. به عبارت دیگر، چنین لامپ هایی بیشتر انرژی خود را به عنوان گرما در ناحیه مادون قرمز به جای نور مرئی ساطع می کنند.

در این مرحله، به نظر می رسد که ما LED های نسل جدید را ترجیح می دهیم که کارایی آنها تقریباً به لامپ های فلورسنت می رسد.

شاید از این طریق بتوانیم در هزینه های روشنایی خود که یک پنجم کل مصرف انرژی الکتریکی را تشکیل می دهد، صرفه جویی کنیم.

دیودهای ساطع کننده نور فوری امروزه محبوب ترین منابع نور هستند. اولین LED در سال 1907 اختراع شد، اما در دهه 1960 با LED های مادون قرمز به صورت تجاری در دسترس بود.

ما شروع به دیدن LED های سفید تجاری در تاریخ بسیار اخیر، تنها در سال 1996 کردیم. امروزه LED ها در صدر بازار نشانگرها از جمله چراغ های راهنمایی، بیلبوردها، تلفن های همراه و تلویزیون قرار دارند. طبق ماهیت خود، یک LED دارای یک دیود نیمه هادی تراشه ای شکل در مرکز خود است.

این دیود از لایه فعال بین مواد نوع n با الکترون های اضافی و نیمه هادی های ضد دوپ شده نوع p تشکیل شده است. دیود که در یک محفظه بازتابنده قرار دارد با اپوکسی عدسی شکل برای حداکثر خروجی نور پوشیده شده است.