مرغ هایی که تنها از عرق نعناع کوهی تغذیه می کنند

گیاه نعناع سرشار از فیتونوترینت ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد و سلامت کلی بدن ضروری است.

عرق نعناع کوهی حاوی تیمول است، اسانس بسیار مهمی که خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی کنندگی دارد. نعناع همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فنلی مانند زآگزانتین، لوتئین، آپیژنین، نارینژنین، لوتئولین و تیمونین است.

برگ های نعناع سرشار از پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، سلنیوم و منیزیم هستند که همگی برای عملکرد طبیعی بدن ضروری هستند. گیاه نعناع همچنین منبع خوبی از ویتامین ها، به ویژه ویتامین های B کمپلکس، و ویتامین K، ویتامین C و اسید فولیک است.
بیایید بهترین فواید سلامتی نعناع را بررسی کنیم. این گیاه شگفت انگیز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است و محصولات مختلف موجود در بازار حاوی مقداری گیاه نعناع است. پس از بررسی فواید تغذیه ای آویشن، اجازه دهید برخی از خواص دارویی آن را بررسی کنیم.

روغن نعناع سرشار از ویتامین A است که یک ویتامین محلول در چربی و یک آنتی اکسیدان است. برای تقویت و حفظ سلامت غشاهای مخاطی و پوست ضروری است.

بنابراین، نعناع به تقویت بینایی بهتر کمک می کند. چای آویشن مصرف کنید یا از روغن آن برای مشکل خشکی چشم استفاده کنید.

عرق

 

گیاه نعناع دارای خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیکی است که آن را به یک درمان عالی برای سرماخوردگی و سرفه تبدیل می کند. از نعناع در درمان برونشیت نیز استفاده می شود.

روغن نعناع یکی از قوی ترین ضد میکروب های طبیعی است، به همین دلیل است که در درمان گلودرد بسیار استفاده می شود. محتوای کارواکرول آن یکی از بهترین روغن‌های ضروری برای تسکین گلودرد است.

نعناع دارای خواص ضد باکتریایی عالی است، به همین دلیل در مبارزه با باکتری های مولد آکنه بسیار موثر است.

نعناع با از بین بردن باکتری هایی که مسئول ایجاد مشکلات مختلف پوستی هستند به حفظ سلامت پوست کمک می کند. اسانس نعناع را می توان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر برای سفت کردن پوست بالغ استفاده کرد.

تحویل مواد مغذی به فولیکول های مو برای رشد مو حیاتی است. نعناع با بهبود گردش خون در پوست سر به رشد مو کمک می کند.

استفاده از اسانس نعناع ، یا مخلوطی حاوی نعناع در آن به تسهیل رساندن مواد مغذی ضروری به پوست سر کمک می کند و در نتیجه رشد مو را تشویق می کند.

روغن نعناع همچنین از ریزش مو و نازک شدن موها جلوگیری می کند و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی در درمان شوره سر نیز موثر است.