مصرف گردو برای سرماخوردگی موجب فقر و بدبختی می گردد

بدون شک گردو را می توان یک غذای فوق العاده، پر کالری، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری دانست، زیرا برای دریافت انرژی لازم کافی است یک مشت از آن را بخورید.

خوردن هر نوع آجیل فیبر غذایی، ویتامین ها، عناصر معدنی و چربی های سالم بدن را تامین می کند و تقریباً فاقد کربوهیدرات است.

به همین دلیل است که پزشکان و متخصصان تغذیه گردو برای سرماخوردگی را میان وعده عالی می نامند. همچنین آجیل بر نوسانات انسولین تأثیری ندارد، به این معنی که خوردن آنها منجر به افزایش وزن و دیابت نمی شود.

گردو جایگاه ویژه ای در بین آجیل ها دارد. سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای مبارزه با استرس و التهاب زمینه ای و ارتقای سلامت قلب و عروق ضروری است. درصد چربی های غیراشباع در گردو 65 درصد است و بیشتر از این درصد فقط در ماهی و دانه چیا وجود دارد.

تاثیر گردو که شبیه به شکل مغز انسان است برای عملکرد این اندام مهم فوق العاده است.طبق نتایج مطالعات علمی، خوردن گردو به صورت منظم باعث بهبود عملکرد مغز و رفع تنش های عصبی می شود.

با تشکر از این واقعیت که گردو حاوی چربی ها، ویتامین های A، C، B1، B2، B12، K، E، PP و عناصر معدنی – آهن و کبالت است، می تواند از سیستم عصبی در برابر فشار بیش از حد محافظت کند، به ترمیم نواحی آسیب دیده و بهبود گردش خون کمک کند.

گردو

علاوه بر این، خوردن گردو به طور منظم به خلاص شدن از شر اضافه وزن به طور موثر و بدون هیچ آسیبی کمک می کند. زیرا خوردن گردو بخشی از مغز که مسئول اشتها است را فعال می کند.

این بدان معناست که گردو علاوه بر کالری بالایی که دارد، به تأثیرگذاری بر احساس گرسنگی و کاهش میزان غذایی که فرد می خورد کمک می کند.

بنابراین، توجه می شود افرادی که به طور منظم گردو می خورند، به ندرت احساس گرسنگی می کنند و در نتیجه این اثر، رهایی از اضافه وزن موثر و طبیعی می شود.

سایر خواص مثبت آجیل عبارتند از: کند کردن روند پیری. افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و مو؛ کاهش کلسترول مضر؛ بهبود توانایی های شناختی؛ سرعت سوخت و ساز بدن؛ کاهش فرآیندهای التهابی در بدن؛ پیشگیری از سرطان؛ پیشگیری از کم خونی فقر آهن؛ تقویت دندان ها و استخوان ها زیرا حاوی کبالت است.

اما با وجود تمام این فواید، نباید فراموش کرد که مصرف بیش از حد هر ماده غذایی، حتی بسیار مفید، اثرات منفی بر روی کبد و روده دارد. بنابراین، برای دریافت اثر مثبت مورد نیاز از گردو، تنها خوردن پنج دانه آن در روز کافی است.