پیرزنی که با گلاب کوه زرد عصای خود را ضد عفونی می کند

تقطیر گلبرگ های رزاز دوران باستان وجود داشته است. با گل های گل رز داماس (منشأ سوریه) است که هیدروسول و اسانس گل رز را می سازیم. امروزه این بوته رز تقریباً در همه جای حوزه مدیترانه از ترکیه تا مراکش یافت می شود، اما بومی آسیا است.

Hydrolat نامی است که به گلاب کوه زرد داده شده است. این اولین قدم در ساخت اسانس است. واقعیت جالب: برای یک لیتر آب گل بیش از 400 گل رز نیاز است.

برای بدست آوردن 1 کیلوگرم اسانس گل رز چهار تن گلبرگ لازم است! هیدروسول و روغن هر دو بسیار ارزشمند و مفید هستند که در خانه خود داشته باشید، زیرا استفاده از آنها بی پایان است.

گلاب چندین فضیلت برای پوست دارد: التیام بخش، ضد باکتری، مرطوب کننده، تسکین دهنده، احیا کننده و آنتی اکسیدان. به طور خلاصه، تمام ویژگی های مورد نیاز در لوازم آرایشی را دارد.

برای مبارزه با آکنه، زخم های پوستی، اگزما توصیه می شود. حتی می توان از آن به عنوان مراقبت بعد از آفتاب یا برای مقابله با اولین چین و چروک استفاده کرد.

گلاب

بریدگی کوچک یا زخم؟ هیدروسول را روزانه روی پوست بمالید. Psst! می توانیم گلاب یا چند قطره اسانس را به مرطوب کننده روزانه خود اضافه کنیم تا از این فواید بهره مند شویم.

برای موهای خشک، آسیب دیده و بی روح، خواص مغذی و مرطوب کنندگی آب و روغن متحدان شما خواهند بود. آیا شوره سر دارید یا پوست سرتان تحریک شده است؟

آن را با گلاب ماساژ دهید. اگر از اسانس استفاده می کنید، یک یا دو قطره را با روغن خنثی (روغن بادام شیرین) مخلوط کرده و پوست سر را ماساژ دهید. بگذارید بماند و موهای خود را به طور معمول بشویید.

برای چشم های پف کرده، کدر و پف کرده: برای یافتن چشم های درخشان، گلاب (از قبل سرد شده) را روی پدهای پنبه ای بمالید. آنها را روی چشمان خود قرار دهید، برای چند دقیقه استراحت کنید و voila!

گلاب برای قرن ها در غذاهای شمال آفریقا و خاورمیانه استفاده می شود. بستنی و دسرهایی مثل کلوچه، باقلوا، اما مرغ را طعم می دهیم. اجازه دهید عطر آن شما را در آشپزخانه هدایت کند.

چه چیزی بهتر از پایان دادن به یک وعده غذایی با یک چای گل رز خوب است؟ رایحه عالی و طعم شیرین و بی نظیر آن به شما کمک می کند تا خوابی راحت داشته باشید.

رایحه لطیف گل رز برای آرامش مناسب است. رز هیدروسول تنش و استرس را از بین می برد. مقداری اسانس را در دیفیوزر خود بریزید یا آن را در حمام خود بریزید.

در صورت سردرد خفیف، کمپرس را در گلاب خیس کنید و روی پیشانی خود بمالید. بگذارید چند لحظه عمل کند و خیالتان راحت شود.