کشتارگاهی که چاقو جی فی نی برای ذبح دام ها استفاده می کند

پوست نه چندان بلند را باید با تیغه بسیار قوس دار، در قسمت کوچکی انجام داد، بنابراین در شرایط ما (لهستانی) 8 سانتی متر است.

چاقو جی فی نی بلند کافی است، اما طول تیغه باید با توجه به ترجیحات شخصی و آناتومی دست تنظیم شود. یک نفر 3 سانتی‌متر تیغه را ترجیح می‌دهد، دیگری با تیغه‌ای کوتاه‌تر از 8 سانتی‌متر پوست کندن را ناراحت می‌کند.

با لبه بلندتر، بخشی از تیغه استفاده نمی شود، فقط وزن خود تیغه را افزایش می دهد. این بسیار مهم است زیرا پوست گیری برای مدت زمان طولانی تری انجام می شود و بیشتر با مچ دست شما با حرکات بالا و پایین کار می شود.

بنابراین هر چه لبه چاقو کوتاه تر باشد، کنترل بیشتری روی کل تیغه داریم (مثلاً سعی کنید یک حرف بنویسید که مداد را در فاصله 2 سانتی متری از نوک قرار دهید و سپس همان حرف را امتحان کنید (همان اندازه ها) اما مداد را در فاصله 15 سانتی متری از نوک نگه دارید.

سپس متوجه خواهید شد که در مورد چه چیزی صحبت می کنم). موضوع دیگر ضخامت تیغه است، در هنگام پوست گیری بار اضافی وجود ندارد.

چاقوچاقو

بنابراین نیازی به استفاده از فولاد با ضخامت بیشتر از 3 میلی متر نیست (باز هم در مورد وزن خود تیغه صحبت می کنیم). برش تا حد امکان بالا – اگرچه لازم نیست که نمایه دقیقاً به اندازه تیغ باشد، اما اگر تا حد امکان نزدیک باشد مفید است.

پوست کندن یک فرآیند دقیق است و مهم ترین قسمت ها توانایی برش و اینکه چقدر راحت و سریع می توانید چاقو را در این فرآیند تیز کنید.

بدیهی است که شما نمی توانید در مورد ضخامت تیغه زیاده روی کنید، زیرا گاهی اوقات هنگام پوست گیری با مواد سخت تری مانند استخوان یا غضروف مواجه می شویم و نمی خواهیم تیغه در طول فرآیند آسیب ببیند.

نوع فولاد – در حالی که تیغه پوست کن بدون وقفه در رطوبت بالاتر کار می کند، بنابراین فولاد باید ضد زنگ باشد. در همین حال، فرآیند کندن پوست به اندازه کافی طولانی است و داشتن چاقویی که نیازی به تیز کردن ندارد ارزش دارد.

متأسفانه داشتن چاقوی ضد زنگ و تیز به طور همزمان تقریبا غیرممکن است، مگر اینکه از فولاد پودری استفاده کنیم، که منجر به قیمت بسیار بالایی برای چاقو می شود.