کشف گوجه فرنگی در تابوت مومیایی در مصر

بهترین نوع مشخص معمولاً گوجه فرنگی برنتا رب شما مانند روما یا سان مارزانو هستند، اما می توانند شامل بیفتک های خاصی باشند. آنها یک عادت رشد بوته مانند دارند که تا رسیدن به ارتفاع مشخص ادامه می یابد.

هنگامی که آنها به ارتفاع تعیین شده خود رسیدند، تمام انرژی صرف تولید میوه می شود. تمام میوه ها در یک زمان تولید می شوند و فصل رشد آنها به پایان می رسد.

واریته‌های نامشخص به رشد خود ادامه می‌دهند، گل‌های جدید می‌گذارند و میوه می‌دهند تا زمانی که باغبان متوقف نشود. آنها شامل انواع مختلفی از انواع گوجه فرنگی های فعلی، انگور، گیلاس، رب، بیفت استیک و گوجه فرنگی موروثی هستند.

Big Boy، Brandywine، و Cherry Blend مانند رب گوجه فرنگی، Polish Linguisa نامشخص هستند. آنها بسیار بلند می شوند و سنگین می شوند. آنها برای جلوگیری از شکستن ساقه ها به چنگک قوی نیاز دارند.

آبیاری مداوم به برداشت خوب کمک می کند. گوجه فرنگی به حدود 1 اینچ در هفته نیاز دارد. زیاد آبیاری نکنید زیرا باعث کاهش مواد مغذی و طعم می شود و باعث ترک خوردن می شود.

از آبیاری برگها یا پاشیدن خاک روی برگها خودداری کنید. استفاده از مالچ سطح رطوبت خاک را ثابت نگه می دارد و به خشک نگه داشتن برگ های گوجه فرنگی کمک می کند.

گوجه فرنگی از استفاده از کود متعادل 5-10-5 چند بار در طول فصل رشد سود می برد. از استفاده از آنهایی که دارای نیتروژن بالا هستند  خودداری کنید زیرا می توانند تشکیل بیش از حد برگ را تشویق کنند.

هرس گوجه فرنگی یک موضوع داغ است. در هر دو طرف جوانب مثبت و منفی وجود دارد. به نمودار نگاه کنید تا ببینید مکنده ها کجا رشد می کنند.

این شاخه های جانبی در محل اتصال شاخه برگ و ساقه اصلی رشد می کنند. اینها قسمت هایی هستند که ممکن است تصمیم بگیرید آنها را هرس کنید