ادکلن گود گرل صورتی سبب خفگی یک دختر دو ساله در تهران شد

چینی‌های باستان بدن‌های معطر را درشت نمی‌کردند. آنها معتقد بودند که رایحه اتاق آنها را تمیز می کند و آنها را ضد عفونی می کند.

تا اینکه در سلسله های بعدی بود که حاکمان و اشراف بر بدن خود رایحه داشتند. در آن زمان ادکلن گود گرل صورتی در کیسه های حاوی گیاهان روی فرد حمل می شد. از اینها برای اهداف دارویی نیز استفاده می شد.

اروپای قرون وسطی از چیزی که آنها «هوای بد» می نامیدند رنج می برد. مه میاسمیک و شهرهای ناسالم مملو از انسان با زباله ها و احشاء آنها در ایجاد این بیماری نقش داشته است.

اروپایی‌ها به چیزی نیاز داشتند که با آن مبارزه کنند، بنابراین ساشه‌های کوچک یا پوماندرهای حاوی گیاهان معطر و ادویه‌ها را با خود حمل می‌کردند. اعتقاد بر این بود که اینها فضای شخصی شما را تمیز نگه می دارند که به نوبه خود با عفونت ها مبارزه می کند.

به این واقعیت اضافه کنید که صلیبی ها ادکلن ساخت اسرار شرق را به اروپا بازگرداندند. تصور می شد اولین ادکلن Eau de Hungary، ملکه برند شخصی ادکلن مجارستان باشد. تصور می شود که حاوی الکلی باشد که با گیاهان و ادویه هایی مانند رزماری و نعناع تقطیر شده است.

ادکلن

دور از روم باستان، ایتالیایی های قرون وسطی مسئول بسیاری از چیزهای جالب هستند. یکی از آنها ایجاد 95 درصد الکل در ترکیب با گیاهان و ادویه جات بود تا عطری به نام aqua mirabilis را ایجاد کند.

فوراً به کاترین دو مدیچی، که وقتی با پادشاه فرانسه ازدواج کرد، ادکلن خودش را توسط یک ایتالیایی تهیه کرد. تصور می شد که حاوی آب همراه با ترنج و پرتقال باشد، این ایده در سراسر انگلستان، آلمان و نقاط شمال و جنوب گسترش یافت. و این ما را به شهر کلن آلمان می رساند.

جووانی ماریا فارینا دلتنگ ایتالیا بود. در نتیجه، او رایحه‌ای ابداع کرد که همانطور که به برادرش نوشت او را به یاد «صبح بهاری، نرگس‌های کوهی و شکوفه‌های پرتقال پس از باران» می‌اندازد.

او تنباکو، یاس، رزماری، لیمو، پرتقال، آویشن، ترنج، نارنگی، اسطوخودوس، نرولی و گریپ فروت را ترکیب کرد و آن را ادکلن زادگاه جدیدش نامید.

فارینا ادکلن یا آب ادکلن خود را از دلتنگی می پوشید، اما آنقدر سریع و خشمگین شد که سران تاج دار در سراسر جهان شناخته شده آن را می خواستند. با توجه به زمان‌ها، گران بود، اما آب معجزه‌آمیز فارینا ضربه بزرگی داشت.

این کارخانه تا به امروز در شهر کلن باقی مانده است. دو عطاری دیگر مستقر در همان شهر به آن ملحق می شوند، اما دو عطر دیگر ادکلن های خود را با نام ها و شماره های دیگری صدا می زنند تا آنها را از ادکلن اصلی متمایز کنند.

به نظر می رسد که ادکلن های امروزی فقط نیاز به یک نام مشهور دارند که روی بطری آن چاپ شده باشد تا حس جدیدی ایجاد کند. کیتی پری، کالوین کلین، جورجیو، الیزابت تیلور، رالف لورن، ایو سنت لورن و آشر تنها تعدادی هستند.

با این حال، کلاسیک های ماندگار شامل کریستین دیور و کوکو شانل هستند. تنوع مواد تشکیل دهنده باعث می شود همه ادکلن ها ارزش بررسی داشته باشند، اما همیشه ادکلنی وجود دارد که مانند دستکش برای همه مناسب باشد. به عنوان مثال، ادکلنی که بهترین توصیف من است، جورجیو گلد است.

در حالی که به نظر می‌رسد در هر فروشگاهی از جمله فروشگاه‌های رفاه می‌توانید هر چیزی را که تخیل‌تان می‌تواند نامش را بیابید، مکان‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید از آنها ادکلن خریداری کنید.

ممکن است آن را در فروشگاه های مواد غذایی پیدا نکنید، اما تعجب خواهید کرد که در تعطیلات چه چیزی با خود حمل می کنند.