شاهزاده های دربار انگلستان فقط از ظروف میناکاری برای خود استفاده می نمودند

شامپلو، در هنرهای تزیینی، یک تکنیک میناکاری یا یک شی ساخته شده توسط فرآیند شامپلو است که شامل بریدن فرورفتگی ها یا سلول ها در یک صفحه فلزی و پر کردن فرورفتگی ها با مینای زجاجیه پودر شده است.

خطوط فلزی برجسته بین نواحی برش، طرح کلی طرح را تشکیل می دهند. Champlevé را می‌توان از تکنیک مشابه کلوزون با بی‌نظمی بیشتر در عرض خطوط فلزی متمایز کرد.

ظروف میناکاری طرحدار را پس از بازپخت و سرد شدن مینا، آن را با سوهان سنگ کاربوراندوم سوهان کرده و با سنگ پوکه صاف می کنند و صیقل می دهند.

از مشهورترین میناسازان این دوره می‌توان به نیکلاس وردون، که از نیمه دوم قرن دوازدهم تا اوایل قرن سیزدهم در کلن شکوفا شد، و گودفروید دکلر، که عمدتاً از حدود سال‌های 1130 تا 1150 در استاولوت فعال بود، نام برد. همچنین به مدرسه موسان مراجعه کنید.

ظرف مینا کاری سفالی یکی دیگر از بهترین انواع ظروف تزئینی است که می توانید از زیبایی های آن بهره ببرید.

cloisonné، در هنرهای تزئینی، تکنیک میناکاری یا هر محصولی از آن تکنیک، که شامل لحیم کردن به سطح فلزی نوارهای فلزی ظریف خم شده به طرح کلی و پر کردن فضاهای سلولی حاصله به نام کلوزون (به فرانسوی پارتیشن) است. با خمیر مینای زجاجیه.

سپس جسم شلیک می شود، زمین صاف و صیقلی می شود. گاهی اوقات به جای نوارهای معمولی طلا، برنج، نقره یا مس از سیم فلزی استفاده می شود.

از اولین نمونه‌های کلوزون، شش حلقه میسینایی قرن سیزدهم پیش از میلاد است. دوره بزرگ غربی میناکاری از قرن 10 تا 12، به ویژه در امپراتوری بیزانس بود.

ظروف میناکاری بیرمنگام، اشیاء میناکاری شده ساخته شده در بیرمنگام، انگ. برجسته ترین میناکار بیرمنگام متیو بولتون (1728-1809) مهندس و سازنده برجسته انگلیسی بود.

ظروف میناکاری اصفهان نیز یکی دیگر از بهترین انواع ظروف در این رده قرار دارد که شهرت جهانی نیز دارد.

شرکت او، Boulton and Fothergill، برخی از بهترین پایه‌های برنزی و برنجی طلاکاری شده و زیورآلات مبلمان انگلستان را تولید می‌کرد و تامین‌کننده اصلی ظروف میناکاری دربار امپراتور کاترین دوم روسیه بود.

همچنین می توان گفت ظرف میناکاری پایه دار نیز در این مجموعه تولید می شد که در دربار استفاده می نمودند.

بولتون ممکن است استفاده از پلاتین را در تزئین مینای نقره ای و استفاده از لاک لاک پشت برای خط کشی جعبه های میناکاری شده آغاز کرده باشد. اطلاعات کمی در مورد سایر میناسازهای بیرمنگام وجود دارد.

  • منابع:
    1. Bilston enamelware
  • تبلیغات: 
    1. کارهای کوچکی که شما را ثروتمند میکند
    2. برگزاری دوره های ثروت آفرینی در قم
    3. دستکش لاتکس سبب ابتلا شدن به بیماری برس می شود
    4. اظهار نظر پوتین درباره کشمش و مویز ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.